Szukaj:
Instytut
Dla kandydata
Dla studenta
Dla wykładowcy
Działalność naukowa
Wydawnictwa
Strefa studencka
Wydział Wychowania Fizycznego
Aktualności
Wydarzenia
Władze Instytutu
Rada Instytutu
Katedry i zakłady
Strategia rozwoju
Jakość kształcenia
Kadra naukowo-dydaktyczna
Dane kontaktowe
Baza lokalowa
Galeria
Filmy
Partnerzy
Historia
Instytut
>
Strategia rozwoju
Strategia rozwoju
STRATEGIA ROZWOJU WYDZIAŁU WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Kształcenie na dwóch kierunkach kształcenia w Wydziale Wychowania Fizycznego wykazuje związek ze strategią oraz misją uczelni, realizując cele kształcenia wspólnym wysiłkiem wszystkich pracowników Ponadto kształcenie odbywa się z zachowaniem następujących zasad: dążenia do prawdy, otwartości na wiedzę i nowe idee oraz poszanowaniu godności człowieka i szacunku dla tożsamości historyczno-kulturowej regionów oraz państw. Tym samym kształtuje osobowość i obywatelskie postawy studentów, przygotowując ich do odpowiedzialnego pełnienia funkcji społecznych i publicznych. W ramach kształcenia w Wydziale gwarantuje się wysoki poziom badań naukowych, tworzy się optymalne warunki studiowania oraz zapewnia się atrakcyjność nauczania. Strategia rozwoju Wydziału Wychowania Fizycznego wpisuje się w strategię rozwoju UR jako uczelni podkarpackiej, krajowej i europejskiej realizującej cele edukacyjno-badawcze, służące podniesieniu konkurencyjności Uczelni i tworzeniu jej wizerunku jako nowoczesnej i przyjaznej pracownikom, studentom i środowisku.
KSZTAŁCENIE
Cel strategiczny: Wysoki poziom kształcenia zgodny z ogólno-akademickim profilem, dostosowany do potrzeb i oczekiwań rynku pracy
Cele operacyjne:
1. Utrzymanie ogólno-akademickiego charakteru kształcenia studentów w oparciu o współczesną, akademicką myśl naukową.
Zadania:
•
kształcenie na wszystkich poziomach: licencjackim, , magisterskim, podyplomowym na oferowanych kierunkach studiów;
•
tworzenie nowych specjalności na realizowanych specjalnościach.
2. Dostosowanie oferty dydaktycznej i jakości kształcenia do potrzeb rynku pracy i gospodarki opartej na wiedzy
Zadania:
•
rozpoznanie zapotrzebowania na kwalifikacje i umiejętności na rynku pracy;
•
przygotowanie programów studiów i realizacja kształcenia uwzględniającego potrzeby gospodarki oraz życia publicznego zgodnie z wymogami Krajowych Ram Kwalifikacji;
•
doskonalenie oferty edukacyjnej w języku obcym dla studentów, w tym dla studentów zagranicznych;
•
uruchomianie nowych kierunków studiów podyplomowych;
•
promocja praktycznej edukacji studentów;
•
wprowadzenie systemu motywacyjnego związanego z jakością nauczania, w tym dla prowadzących zajęcia dydaktyczne w językach obcych;
•
wprowadzenie wymogu w zakresie podnoszenia kompetencji dydaktycznych nauczycieli.
3. Kreowanie aktywnych i przedsiębiorczych postaw studentów
Zadania:
•
wprowadzenie form edukacji rozwijających przedsiębiorczość i przygotowujących do pracy na własny rachunek (np. praktyki, wolontariat, staże);
•
wprowadzenie nowych form kształcenia ustawicznego w kierunku podnoszenia kwalifikacji ogólnych i zawodowych w ciągu całego życia;
•
wprowadzenie możliwości uzyskania dyplomów uczelni zagranicznych w ramach studiów double degree
•
certyfikacja znajomości języków obcych.
NAUKA
Cel strategiczny: Podniesienie poziomu prowadzonych badań naukowych w stopniu pozwalającym na uzyskanie wyższej kategorii naukowej Wydziału oraz otrzymanie uprawnień do nadawania stopnia naukowego doktora w dziedzinie nauk o kulturze fizycznej.
Cele operacyjne:
1.
Podwyższenie kategorii posiadanej przez Wydział
Zadania:
•
podniesienie aktywności naukowej pracowników pod kątem publikowania w czasopismach znajdujących się w wykazach A, B i C MNiSW;
•
wprowadzenie systemu motywacyjnego dla wyróżniających się naukowo pracowników realizujących badania naukowe
•
wprowadzenie systemu motywacyjnego i wsparcie administracyjne dla pracowników ubiegających się o uzyskanie stopnia doktora, doktora habilitowanego, profesorskich tytułów naukowych oraz dla pracowników uczestniczących w gremiach naukowych i zawodowych(np. towarzystwach, organizacjach i instytucjach naukowych, komitetach redakcyjnych, zespołach eksperckich itp.);
•
wspieranie rozwoju młodych pracowników naukowych;
•
organizacja konferencji naukowych spełniających wymogi istotne do kategoryzacji jednostek;
2. Ilościowy i jakościowy wzrost realizowanych badań naukowych na poziomie krajowym i międzynarodowym
Zadania:
•
rozpoznanie zapotrzebowania na usługi badawcze;
•
przygotowanie rozwiązań organizacyjnych wspomagających prace badawcze;
•
zwiększenie skuteczności pracowników w ubieganiu się o granty zewnętrzne;
•
mobilizacja i wspieranie kadry naukowej w budowaniu relacji z ośrodkami zagranicznymi;
•
wprowadzenie systemu oceny aktywności naukowej, uwzględniającego publikacje, cytowania, patenty, wdrożenia, nagrody krajowe i międzynarodowe itp.;
•
zwiększenie mobilności kadry naukowej, w zakresie międzynarodowych kontaktów, projektów badawczych, konferencji.
3. Rozwój współpracy międzywydziałowej na rzecz realizacji wspólnych prac naukowo-badawczych
Zadania:
•
zwiększenie współpracy międzywydziałowej;
•
wprowadzenie międzywydziałowej wymiany informacji i doświadczeń;
•
formalizacja współpracy międzywydziałowej (umowa współpracy, list intencyjny, itp.);
4. Pogłębienie współpracy z otoczeniem zewnętrznym na rzecz realizacji prac naukowo-badawczych
Zadania:
•
mobilizacja i wspieranie kadry naukowej w budowaniu relacji z uczelniami, szkołami,
•
przedsiębiorstwami oraz instytucjami gospodarczymi, kulturalnymi i społecznymi;
•
integrowanie się z instytucjami samorządowymi, gospodarczymi, społecznymi i kulturalnymi;
•
projektowanie i realizacja badań zorientowanych na praktyczne rezultaty (komercjalizacja wyników badań).
WSPÓŁPRACA Z OTOCZENIEM
Cel strategiczny: Profesjonalne i efektywne relacje z otoczeniem zewnętrznym
Cele operacyjne:
1. Intensyfikacja współpracy z interesariuszami zewnętrznymi
Zadania:
•
usprawnienie systemu komunikacji ze strategicznymi interesariuszami zewnętrznymi;
•
przygotowanie i wdrożenie systemu współpracy z absolwentami;
•
wdrożenie monitoringu losów zawodowych absolwentów;
•
aktywizacja wszystkich jednostek w kierunku tworzenia partnerstw nauka-biznes na rzecz komercjalizacji wyników badao naukowych (konsorcja, alians strategiczny, klastry, spółki spin-off i spin-out, itp.);
•
włączenie jednostek w proces opracowywania strategii rozwoju - branżowych, regionalnych, krajowych.
2. Kreowanie wizerunku i umacnianie pozycji Uniwersytetu
Zadania:
•
wdrożenie i doskonalenie spójnego systemu identyfikacji wizualnej
•
porządkowanie informacji o zasobach materialnych i intelektualnych;
•
przygotowanie profesjonalnych materiałów i akcji promocyjnych;
•
wyznaczenie ram profesjonalnej współpracy z mediami;
•
przygotowanie i wdrożenie systemu współpracy z absolwentami;
•
promocja postępu naukowo-technologicznego oraz innowacji jako czynników decydujących o konkurencyjności regionu.
ZARZĄDZANIE WYDZIAŁEM WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Cel strategiczny: Sprawnie funkcjonujący Wydział wykorzystujący nowoczesne metody zarządzania
Cele operacyjne:
1. Racjonalizacja zarządzania infrastrukturą materialną
Zadania:
•
prowadzenie analizy efektywności ekonomicznej podejmowanych działań inwestycyjnych;
•
rozpoczęcie nowych inwestycji infrastrukturalnych (remont budynku naukowo-dydaktycznego na ul. Cichej-PARTER, budowa pracowni naukowej- Centrum Diagnostyki i Profilaktyki Zdrowotnej);
•
stałe monitorowanie stopnia wykorzystania istniejących zasobów materialnych;
•
optymalizacja kosztów związanych z utrzymaniem bazy materialnej i kadry dydaktycznej;
•
dostosowanie istniejącej infrastruktury do potrzeb wydziału i racjonalne gospodarowanie nieruchomościami;
2. Doskonalenie systemu zarządzania finansami
Zadania:
•
prowadzenie analiz ekonomiczno-finansowych działalności;
•
prowadzenie analizy ryzyka finansowego;
•
optymalizacja kosztów związanych z działalnością Wydziału;
•
pozyskiwanie nowych źródeł finansowania działalności (studia podyplomowe, kursy instruktorskie i trenerskie);
•
generowanie dodatniego wyniku finansowego oraz zapewnienie stabilności finansowej.
3. Udoskonalenie procesu zarządzania kadrami
Zadania:
•
wspieranie ścieżek kariery dla wszystkich grup pracowników;
•
wspomaganie rozwoju młodej kadry;
•
tworzenie warunków dla szybkiego awansu naukowego pracowników;
•
doskonalenie kwalifikacji pracowników.
Doświadczenie i tradycje Wydziału w połączeniu z innowacyjnymi przedsięwzięciami w przyszłości dadzą wizerunek silnego Wydziału który z względu na dwukierunkowy charakter połączony z sektorem gospodarczym stanowić będzie poważną konkurencję dla innych Wydziałów o takim samych charakterze.
Partnerzy Wydziału
Najważniejsze linki Newsletter Dane kontaktowe
Instytut
Dla kandydata
Dla studenta
Dla wykładowcy
Działalność naukowa
Wydawnictwa
Strefa studencka
Zapisz się do newslettera aby otrzymywać najnowsze informacje z życia wydziału.
(w przygotowaniu)
Uniwersytet Rzeszowski
Instytut Nauk o Kulturze Fizycznej
35-959 Rzeszów, ul. Towarnickiego 3
Sekretariat Instytutu: tel./fax +48 17 872 18 61
Dziekanat: tel./fax +48 17 872 18 42 (43) (67)
e-mail:
i
nokf@ur.edu.pl